Design Research on Temporary Traffic Measures
Een afstudeeronderzoek van Chen Mao
Wij werken samen met de volgende hogescholen en universiteiten om afstudeerprojecten uit te voeren:
TU Delft ; Universiteit Twente; Hogeschool van Amsterdam
Avans Hogeschool; Hogeschool Utrecht; Hogeschool Rotterdam
Een afstudeeronderzoek van Sandra Brouwer
In toenemende mate worden er tunnels in stedelijk gebied gebouwd om de hinder voor de stad te minimaliseren. Daarbij wordt de capaciteit van de infrastructuur verhoogd. Daarnaast sluit ondergronds ruimtegebruik aan bij de visie van een compacte stad. Door het verstedelijken (en geen stadsuitbreiding) draagt een compacte stad bij aan een vermindering van de milieu/ omgevingsbeschadiging en zijn er economische voordelen. Ondergrondse oplossingen kunnen een grote bijdrage leveren binnen de doelstellingen van een compacte stad, maar alleen als de ruimte boven de ondergrondse oplossing ook efficiënt gebruikt wordt. Toch wordt er bijna nooit op een tunnel gebouwd.
In dit onderzoek is onderzocht hoe dit komt en wat er aan gedaan kan worden. Dit leidt tot de volgende onderzoeksdoelstelling: Allereerst worden de moeilijkheden bij bouwen op tunnels onderzocht, waaruit verschillende randvoorwaarden voor de besluitvorming worden gedefinieerd. Vervolgens is er meer onderzoek gedaan naar besluitvormingsstrategieën. Vanuit beide onderdelen zijn indicatoren voor goede besluitvorming gedefinieerd die getest zijn aan de hand van twee cases: Spoorzone Delft en Zuidas. De resultaten van deze twee cases zijn gebruikt om algemene verbetersuggesties te doen.
Een afstudeeronderzoek van Chen Mao
Een afstudeeronderzoek van Nino Gubbels
Een afstudeeronderzoek van Dictus Deutekom
Een afstudeeronderzoek van Bas Roemburg
Een afstudeeronderzoek van Hidde Verloop
Een afstudeeronderzoek van Leon Schoemaker
Een afstudeeronderzoek van Harm Jan Lammers en Sander Marais
Een afstudeeronderzoek van Rubel Caljé
Een afstudeeronderzoek van Mark Franken